Anasayfa / Genel Meslekler / Müşteri Temsilcisi (Çağrı Merkezi) Maaşları 2019

Müşteri Temsilcisi (Çağrı Merkezi) Maaşları 2019

Sponsor Reklam

Müşteri hizmetleri maaşları ne kadar ? Günümüzden en sık karşılaştığımız birimlerin başında gelmektedir. Bir banka ya da satın aldığımız bir ürünle ilgili yaşadığımız sorunları dile getirdiğimiz merkezlerdir. İnsanların merak ettikleri çağrı merkezi ya da müşteri temsilci hususunda geniş kapsamlı makale hazırladık. Öncelikle müşteri temsilci kimdir ? Kime denir ? ne iş yapar ? atamaları nasıldır ? maaşları ne kadardır ? özel ya da kamu alanında nerede çalışır ? gibi bir çok ele aldığımız yazımızı incelemenizi tavsiye ediyoruz.

Müşteri Temsilcisi Kimdir ? Kime denir ?

Müşteri hizmetleri uzmanları, işverenlerinin sağladığı ürün ve hizmetler hakkında önemli bilgileri müşterilere iletir. Bir müşteri hizmetleri uzmanı , müşteri taleplerine cevap verir, satın alma süreci boyunca müşterilere yol gösterir, ürün veya hizmet tavsiyeleri verir ve şikayetleri ya da teknik sorunları not alır, iade taleplerini değerlendirir ve ilgili kişileri bu konularda bilgilendirir. Meslek, çalışılan sektöre göre, ihtiyaç olabilecek uzman becerileri gerektirir. Örneğin, bilgi teknolojisi sektöründe çalışılıyorsa müşterilere teknik destek sağlamak ve ürünle ilgili sorunları çözmelerine yardımcı olmak gerekmektedir.

Mesleği icra edebilmek için en az lise diplomasına ihtiyaç vardır. İşverenler sektöre göre, müşteri hizmeti uzmanı olarak çalışacak kişilerin, yüksekokul ya da üniversite mezunu olmasını istemektedir. Genellikle Halkla İlişkiler gibi bölüm diplomaları bu meslek için kabul görmektedir.

Müşteri Temsilcisi Ne İş Yapar ?

Meslek mensupları çağrı merkezlerinde ya da sahada çalışmaktadırlar. Çağrı merkezlerinde çalışanlar, müşterilerden gelen çağrıları cevaplandırıp talepleri kabul ettikleri gibi aynı zamanda gerekli durumlarda kendileri de müşteriyi arayarak memnuniyet hakkında bilgi alabilirler. Sahada çalışan müşteri hizmetleri uzmanları ise sıcak satışın yapıldığı noktalarda, merkezlerde, mağaza ve dükkanlarda müşterinin direkt ulaşıp ürün hakkında bilgi alabilcekleri ve şikayetlerini iletebilecekleri bir konumda çalışırlar. Gerekli durumlarda ise müşterileri yerlerinde ziyaret ederek talep ve şikayetleri değerlendirirler.

Müşteri hizmetleri uzmanları bir bakıma müşteri ile hizmet sağlayan arasında köprü görevi üstlenmektedir. İş dünyasında müşteri memnuniyeti, işin sürdürülebilir olması, kazanç sağlaması ve müşterilere güven vermesi açısından oldukça önemlidir. Bu açıdan müşteri hizmetleri uzmanları özel sektörde şirketler için kilit bir görev üstlenmektedirler.

Müşteri Temsilcisi Maaşları Ne Kadar ?

Çağrı merkezi sorumlusunun yapmış olduğu görevleri yukarıda inceledik. Bu başlığımız altında ise ne kadar maaş aldıklarına bakacağız. İlk olarak kendi arasında 3 sınıfa ayrılmaktadır. Bunlar normal olarak çalışan personel yani çağrı hizmetleri uzmanı, ekip sorumlusu veya vardiya sorumlusu ve son olarak birim sorumlusudur. Hepsi kendi arasında farklı maaş sistemine sahiptir. En düşük ücreti alan telefonlara cevap veren normal müşteri temsilcisi olurken, en yüksek maaşı ise ekip sorumlusu (takım lideri) yani birim yetkilisi almaktadır.

Farklı alanlarda çalışan on binlerce çağrı merkezi sorumlusu bulunmaktadır. Alışveriş sektöründen ulaşım sektörüne, iletişim sektöründen bankacılık sektörüne kadar on binlerce firmanın bu alanda çağrı merkezi birimleri bulunmaktadır. Bu alanda faaliyet gösteren firmaları bir liste halinde sıralamak gerekirse;

Alışveriş siteleri : Trendyol, Dhl, İkea, Simtec,

İletişim firmaları : Turkcell, Vodafone, Türk Telekom

Bankalar : Odeabank, Garanti, Qnb Finansbank, Teb, Denizbank , Akbank, İş Bankası, Yapı Kredi, En Para, Garanti Emeklilik, Hsbc, Halkbank, İng Bank, Kuveyt Türk, Vakıfbank

Elektronik siteler : Apple, Assist, Vestel, Vatan Bilgisayar,

Kargo firmaları : Mng Kargo, Aras Kargo

Diğer : Enerjisa, Pegasus, THY, Erişim A.Ş, Assist, Teleperformance, İhracat, Tekstil, Reklam Ajansı, Allianz, Birevim, Sigorta, Borsa, Cmc, Comdata, Digitürk, Doğa Koleji, Doğuş Otomotiv, Emlak, Eczacıbaşı, Faktoring, Forex, Tam Faktoring, Gümrük Müşavirliği, Global Bilgi, İnbound, Lojistik, Mhrs, Otomotiv, Pronet, Ttnet, Bizim Toptan, Webhelp, Pepsico, Gcm Forex ve daha yüzlercesini sıralayabiliriz.

Aldıkları maaşları incelediğimiz de banka da görev yapan personel en düşük 2 bin 200 TL maaş alırken, elektronik siteler de ise asgari ücrettin %15 – %20’si fazlasıyla görev yapmaktadır. Yine iletişim alanında çalışan müşteri temsilcisi ortalama 2 bin TL civarında maaş alıyor. Ekip veya vardiya sorumlusu ortalama %10 fazla maaş alırken, takım lideri performanslara bağlı olarak %20 – %30 fazla maaş almaktadır. Kısa kısa örnek vermek gerekirse;

Çağrı merkezi sorumlusu (performansa bağlı olarak) : 2200 TL

Vardiya sorumlusu : 2 bin 400 TL

Takım lideri veya ekip sorumlusu : 2 bin 700 TL

şekilde özetleyebiliriz.


Bir önceki yazımız olan Moda Tasarım Maaşları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

8 Yorumlar

  1. telekom da çalışan ne kadar alıyor

  2. çalışmak istiyorsanız kesinlikle amir olmasınız. diğerleri fazla maaş almaz.

  3. çok sıkıntılı yerdir. ama bu sıkıntıyı eğlenceye çevirdiğiniz zaman zevk almaya başlarsınız. tavsiyem problemleri çözmek ve kafanızda tutmamak olur.

  4. Nasıl başvuru yapabilirim yapıyor olmuyor yardımcı olabilir misiniz

halit için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir